Zobrazení dnes: 386
Zobrazení vcera: 13077
Zobrazení 2017: 4382947
Zobrazení 2016: 5756668
Zobrazení 2015: 5482352
Zobrazení 2014: 6160555
Zobrazení 2013: 6447837
Zobrazení 2012: 5017454
Zobrazení 2011: 5079956
Zobrazení2010: 4925196
Zobrazení 2009: 3705758
Zobrazení 2008: 2854269
Zobrazení celkem: 53900057

Vše pro školy

Partnerské projekty

Přihlášení

Jméno :

Heslo :



Akce škol

Matematiku může umět každý! Je na to metoda!

Matematika na českých školách? Nuda a dril! Přesto jde z tohoto nezáživného předmětu udělat dobrodružství. Umožňuje to nová metoda výuky matematiky, kterou vymyslel profesor Milan Hejný z Pedagogické fakulty UK Praha.

Matematika patří a vždy patřila mezi nejméně oblíbené předměty. Je prostě těžká už ze samotného principu a forma výuky jí moc nepřidává. Jak tedy udělat složité srozumitelným a nudné atraktivním? Milanu Hejnému se to zřejmě podařilo.

Matematika jako dobrodružství

Matematika jako dobrodružství, taková je jeho metoda: "Když v samoobsluze nakupujete mléko, chléb, brambory, pomeranče a zubní pastu, dokážete vše najít bez hledání. Víte, kde co leží, a přitom jste se to nikdy neučili. Jak je to možné? Víte to proto, že v samoobsluze se skoro denně pohybujete a ve vaší mysli se vytvořilo schéma obchodu. V tomto schématu pak máte uloženu spoustu informací, zejména těch, které se zde často obnovují. Podobné je to i u matematiky. Učit žáka jednotlivé poznatky je stejně neefektivní jako učit se z návodů, jak je zboží v samoobsluze rozloženo. Efektivní je předložit dítěti určité prostředí a nechat ho v něm ,nakupovat', tedy řešit různorodé úlohy. Takové tvůrčí podání matematiky děti silně oslovuje a přirozeně za ním jdou," vysvětluje profesor Hejný.

Své pojetí vtělil za pomoci spoluautorů do učebnic matematiky pro první až pátý ročník, které právě vycházejí v nakladatelství Fraus. Matematika je v nich postavena na životní zkušenosti žáka a radostném zážitku úspěchu při řešení zajímavých úloh. A výsledky? Velmi zajímavé. 

Vzbouřené rodiče přesvědčily výsledky

"Matematika děti baví - svědčí o tom jejich dobrovolná účast v matematických soutěžích," říká Jitka Michnová, učitelka na základní škole Ing. M. Plesingera-Božinova v Neratovicích. Její páťáci se od první třídy učí podle učebnic nakladatelství Fraus, matematika zde patří k nejoblíbenějším předmětům a děti v ní dosahují skvělých výsledků. V lednu se jich šest nominovalo na matematickou olympiádu a devět do pythagoriády. Další tři žáci se prosadili do národního kola Logické olympiády pořádané organizací Mensa - výjimečné už je, když se do finále dostanou tři žáci z jedné školy, natož z jedné třídy...

Jako vše nové, ani originální metoda však zpočátku nevzbuzuje důvěru. "Někde dokonce došlo ke vzpouře rodičů, protože měli pocit, že si děti v hodinách matematiky pouze hrají a pořádně se neučí. Rodiče chtějí vidět množství spočítaných sloupečků ve cvičebnici. Pokud je jich méně, jsou z toho nesví. A u frausovské matematiky jsou výsledky vidět později, zhruba až ve třetí třídě," konstatuje Jitka Michnová.

Metoda je skvělá, ale...

O tom, že jde o mimořádné výsledky, svědčí i zájem kanadské provincie Quebec, kde momentálně zvažují, že by se podle upravené frausovské učebnice matematiky učily děti v tamních školách. A zájem zaznamenává Milan Hejný i z jiných zemí.

Jestli ovšem dokážeme originální českou metodu využít i v ČR, je zatím ve hvězdách. Doma není nikdo prorokem.... Navíc v konceptu profesora Hejného připadá učiteli netradiční a náročná role: klade otázky, vede diskusi, věnuje se každému žákovi individuálně, je trpělivý. To vše na něj klade značné nároky. Což při mizerných platech a odlivu mozků ze školství představuje zásadní překážku...

Region : Praha
Datum vložení : 11.07 18:54 - 2011

 

Farmářská tržnice Prahy 13 (květen - říjen)

Pravá fármářská tržnice přímo v srdci Prahy 13 !

Každé pondělí od 2.5. 2011 vždy od 8-17.00 hodin si u nás můžete nakoupit pravé farmářské speciatity přímo od farmářů! Naleznete nás pár kroků od stanice Metra B Hůrka, přímo na Slunečním náměstí. Na vaší návštěvu se bude každý týden těšit přibližně 20 farmářů se širokým sortimentem.

Region : Praha
Email : vaclav@trasak.cz
Datum vložení : 03.07 23:50 - 2011

 

V bystřickém muzeu vzpomenou na Mistra Jana Husa

Dva dny před svátkem upálení Mistra Jana Husa se v Městském muzeu v Bystřici nad Pernštejnem koná přednáška Jan Kapita - Kázání na den pamětný Mistra Jana Husi.

Přednáška Jana Pulkrábka se uskuteční v pondělí 4. července od 18.00 v prostorách půdní galerie. Tématem bude život a dílo bystřického rodáka a významného představitele Jednoty bratrské, doplněné o ukázku z jeho Postily.

Region : Žďár nad Sázavou
Datum vložení : 01.07 18:17 - 2011

 

Podle výzkumu je pro děti nejdůležitější rodina, přátelé a peníze

Pro děti do 15 let je nejdůležitější šťastná rodina, dobří přátelé a hodně peněz. Ukázal to zveřejněný průzkum Národního institutu dětí a mládeže mezi 2238 dětmi.

Podle zjištění jsou také děti z bohatších rodin šťastnější, na pocitu štěstí se ale velkou mírou podílí i to, zda děti chodí do kroužků a tráví aktivně volný čas. Autoři studie zároveň upozornili, že dětem chybí pozitivní vzory.

Důležitost přátelství stoupá s věkem

"Děti ve věku šest až devět let považují za nejdůležitější zejména mít šťastnou rodinu, dobré přátele a dobře se učit," uvedli autoři s tím, že tyto odpovědi zaškrtlo více než 60 procent malých respondentů. "Se vzrůstajícím věkem celkově stoupá důležitost přátel. Čím jsou respondenti starší, tím častěji také za rozhodně důležité označují mít hodně peněz a také ve srovnání s kategorií 10-12 let zcela pochopitelně mít partnera, partnerku, s někým chodit," dodali odborníci.

Polovina dětí v nic nevěří

Podle manažerky projektu Hodnotové orientace dětí ve věku šest až 15 let Ireny Hoškové je alarmující, že děti takto vnímají. Výzkum totiž také ukázal, že část dětí nevěří rodičům. Polovina z nich nemá žádné vzory, nevěří v boha či politiku. Navíc se vzrůstajícím věkem děti více tolerují negativní jevy jako je kouření a lhaní.

"Čím lépe je rodina situována a čím vyššího vzdělání rodiče dítěte dosáhli, tím častěji respondent uvedl, že se cítí být v životě rozhodně šťastný," stojí ve výzkumné zprávě. Vzdělanější rodiče se také více zajímají o školní výsledky a trávení volného času svých dětí.

Kroužky jsou finančně náročné

"Ve výzkumu se nám potvrdilo, že pokud děti dochází do nějaké volnočasové aktivity, méně často se nudí, a tím spíše se v životě cítí šťastné," dodali badatelé. Zároveň ale upozornili, že to, že děti méně vzdělaných rodičů nechodí tak často do kroužků, může být dáno i finanční náročností nejrůznějších koníčků.

Do nějakého kroužku, sportovního oddílu nebo klubu chodí alespoň jednou týdně 74 procent dotázaných dětí. To je prý mimořádně vysoké číslo i v rámci celé Evropy. Česko prý má totiž unikátní síť domů dětí a mládeže, center volného času a školních družin.

Výzkumná zpráva bude sloužit učitelům, psychologům a lidem pracujícím s dětmi, na základě jejich zjištění budou také zpracovány návrhy na změny zákonů týkajících se dětí a mládeže.


Region : Praha
Datum vložení : 01.07 18:00 - 2011

 

Loutkoherecká skupina Loudadlo

Loutkoherecká skupina Loudadlo představuje novou revue pro děti "Na paloučku"

Region : Středočeský
Web : www.loudadlo.cz
Email : durica@loudadlo.cz
Datum vložení : 29.06 16:43 - 2011

 

Nejlepší školy ve státních maturitách podle krajů

Česká republika - Ministerstvo školství zveřejnilo seznam škol s nejlepšími výsledky při státních maturitách. Vítězem se stalo První obnovené reálné gymnázium v Praze, kde řediteluje Václav Klaus mladší. Projděte si, které školy dopadly v jednotlivých krajích nejlépe.

Region : Praha
Web : http://aktualne.centrum.cz/domaci/grafika/2011/06/23/nejlepsi-skoly-ve-statnich-maturitach-podle-kraju
Datum vložení : 23.06 21:06 - 2011

 

ŠKOLIČKA BADMINTONU

22. - 26. 8. 2011 velká hala UNIVERZITY PARDUBICE

Region : Pardubice
Web : http://www.tjpolabiny.cz/index.html
Datum vložení : 22.06 22:14 - 2011

 

Učitelé na Karlovarsku se budou moci zdarma vzdělávat

Vybraní učitelé na středních a základních školách v Karlovarském kraji si budou moci v příštím roce za peníze kraje doplňovat kvalifikaci. Vedení kraje se totiž rozhodlo uvolnit ze svých zdrojů 1,5 miliónu korun, díky kterým chce doplnit kvalifikaci pedagogům zejména v technických oborech, angličtině, chemii, fyzice a matematice.

Právě těchto kvalifikovaných učitelů je v regionu, který patří v rámci republiky v podílu pedagogů s potřebnou kvalifikací na poslední místo, nejméně.

V základních školách splňuje předepsanou odbornou kvalifikaci asi 68 % učitelů a ve středních a vyšších odborných školách okolo 71 % pedagogů.

Podpoří zájemce o doplnění kvalifikace

„Vedení kraje se proto rozhodlo podpořit učitele základních škol a krajských středních škol, kteří budou mít zájem si kvalifikaci doplnit,“ uvedl krajský radní pro školství Vratislav Emler (nez.), podle kterého kraj milión korun rozdělí mezi čtyřicet středních škol a půl miliónu korun na stejný počet základních škol.

„Zaměřili jsme se na dosavadní pedagogy, protože je u nich mnohem větší pravděpodobnost, že v našem kraji a na našich školách po ukončení studia zůstanou, než je tomu u studentů pedagogických fakult,“ vysvětlil Emler.

Peníze mají dostávat školy na základě žádosti svého zaměstnance, který si bude chtít potřebnou kvalifikaci doplnit. Na středních školách 25 tisíc a na základních 12,5 tisíce korun na učitele.

Možnost studia v regionu

„Zájemci o doplnění a rozšíření kvalifikace přitom od loňského školního roku mohou studovat přímo v regionu,“ uvedl Emler a připomněl, že vloni Západočeská univerzita po několika letech jednání zahájila v rámci celoživotního vzdělávání dvouletý kurz učitelství pro 1. stupeň základních škol.

Po jeho úspěšném ukončení a přijetí do řádného magisterského studia mohou absolventi pokračovat rovnou ve 3. ročníku tohoto studia.

„Do kurzu bylo přijato okolo padesáti uchazečů a tato spolupráce se úspěšně rozvíjí i nadále. Po provedeném průzkumu v základních a středních školách bude od září letošního roku zahájen stejný kurz pro dalších zhruba čtyřicet nekvalifikovaných učitelů prvního stupně, který bude financován z grantového projektu univerzity,“ poznamenal Emler, podle kterého možnost získání kvalifikace bude umožněna i pětadvaceti nekvalifikovaným učitelům 2. stupně základních a středních škol.

Od září bude pro ně organizován jednoletý kurz anglického jazyka s následným bakalářským a magisterským studiem v oboru anglický a český jazyk.


Region : Karlovarský
Datum vložení : 22.06 13:42 - 2011

 

Odklad školní docházky je častější u chlapců

Žádostí o odklad školní docházky oproti loňsku přibylo, už tradičně o něj častěji žádají rodiče chlapců. Vyplývá to z údajů Ústavu pro informace ve vzdělávání (ÚIV).

K zápisu se letos dostavilo 125 703 dětí, žádost o odklad povinné školní docházky byla podána v 18 111 případech, to je 14,4 procenta zapisovaných dětí. Oproti loňsku se k zápisu dostavilo o 6803 dětí víc (o 5,7 procenta). Počet žádostí o odklad stoupl o 931 (o 5,4 procenta).

"Vzhledem k pomalejšímu psychickému vývoji a k zjištěným vývojovým poruchám učení se častěji odklady týkaly chlapců," uvádí bez bližších číselných údajů ÚIV.

Skutečných odkladů bude víc

Podle vývoje předchozích let ÚIV předpokládá, že podíl dětí s odkladem povinné školní docházky se do září 2011 ještě zvýší, takže skutečný počet odkladů dosáhne 22 procent.

U letošních zápisů ze 125 703 dětí bylo 54 procent chlapců a 46 procent dívek. Celkem 123 997 dětí šlo k zápisu do běžných základních škol a 1706 do škol pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.

Časté jsou vady řeči

Z celkového počtu zapisovaných dětí 2,7 procenta (3448 dětí) mělo nějaké zdravotní postižení. Z nich tvořily největší podíl, 35,9 procenta, děti s vadami řeči (1237 dětí), mentálně postižených bylo 17,5 procenta (604 dětí) a s více vadami bylo u zápisu 16,1 procenta (556 dětí).

Česko jako jedna z mála zemí EU přihlíží při přijímaní dětí do školy kromě věku i k takzvané školní zralosti. Proto si při zápisech učitelky s malými "uchazeči" povídají, děti musejí předvést zvládnutí jednoduchých úkonů, jako třeba zavázání tkaničky nebo navléknutí korálku.

Ze všech šestiletých dětí je jich proto podle statistik ÚIV ve školách asi jen polovina, zatímco třeba v Itálii, Francii a Španělsku chodí do školy 98 procent šestiletých.

V Maďarsku a Rumunsku, kde při nástupu do školy také přihlížejí k duševní a tělesné vyspělosti dítěte, navštěvuje základní školu 30 procent dětí ve věku šesti let.

Region : Praha
Datum vložení : 20.06 09:57 - 2011

 

Projekt Šance

 
Marta Kubišová, jedna z patronek Domu Šance

Připadá mi bohužel normální, že existují mladí lidé, kteří se z různých důvodů ocitnou na periferii lidské společnosti.

Připadá mi ovšem stejně normální, že se někdo snaží těmto lidem pomoci.

Kéž bychom byli občas citlivější k problémům našeho okolí.
 


2. června 2010 spojila kancelář ministra práce a sociálních věcí zásadní hovor o Domu Šance… Tehdejší ministr práce a sociálních věcí JUDr. Petr Šimerka nás osobně informoval o možné cestě k Domu Šance...
 
Vážená paní. Vážený pane,

dovolujeme si k Vašim rukám zaslat dopis Projektu Šance, o.s., který se už více než šestnáct let snaží v České republice pomáhat našim zapomenutým dětem, které skončily na ulici,

"dětem ulice".
Dle poslední oficiální statistiky Ministerstva vnitra, odboru prevence kriminality, končí v některých skupinách až 70 % dětí z dětských domovů a "výchovné péče státu" ve vězení, potažmo na ulici. Přestože se jedná o číslo, které bylo už dávno alarmující, nic se neděje, byť Projekt Šance na tuto skutečnost upozorňuje od svého vzniku ve svých zprávách.
Rovněž až 70 % klientů Projektu Šance jsou děti a mládež z dětských domovů, "z výchovné péče státu". Jak tuto mládež přivést k běžnému životu, jsou-li na prahu dospělosti a sociální návyky nemají žádné? Je to "boj", ale každý rok se nám podaří "zachránit" a nebo zlepšit život celé řadě klientů, a to nám dává sílu jít dál...

Jmenujeme se Projekt Šance a naším cílem není utvrzovat klienty v tom, že na ulici se dá také dobře žít. Široká škála programů a nabídek vrcholí PRACOVNÍ DÍLNOU v Domě Šance, která nabízí alternativní vzdělávání – cestu do běžného života.

Za každou naší propiskou se skrývá příběh. Vlastně každá naše propiska má svůj příběh.

Pro mnohé z "dětí ulice" je skládání propisek Mount Everestem, jehož jsou při svém mentálním a sociálním rozvoji schopny dosáhnout. Bez PRACOVNÍ TERAPEUTICKÉ DÍLNY by neměly šanci získat základní sociální návyky potřebné pro zařazení se do české pracující společnosti. Neměly by na vybranou ve své životní situaci a musely by své živobytí vydobývat na ulici… Dál by tak přežívaly na "účet" daňových poplatníků, mezi ulicí a vězením. Zkušební provoz v praxi ukázal a potvrdil nám, že vlivem pracovní terapie je pravděpodobné, že se "většina" z nich stane časem daňovými poplatníky.

Vážená paní. Vážený pane,

chcete-li se o aktuální činnosti Projektu Šance, o. s., dozvědět více, stačí kliknout na následující odkazy.

Děkujeme Vám
 
DOPIS PRO RODINU DĚTÍ ULICE

INFO (O ČINNOSTI) 2010

CHCI POMÁHAT ČESKÝM DĚTEM ULICE

CHCI SI KOUPIT VÝROBKY Z DÍLNY DĚTÍ ULICE
 
CHCI NAVŠTÍVIT BENEFIČNÍ KONCERT S EVOU URBANOVOU

Varhany Jaroslav Tůma
 
Více informací: www.sance.info
 

Region : Praha
Web : www.sance.info
Datum vložení : 17.06 08:06 - 2011