Zobrazení dnes: 6347
Zobrazení včera: 12917
Zobrazení 2018: 1592766
Zobrazení 2017: 6280215
Zobrazení celkem: 56414804

Vše pro školy

Partnerské projekty

Přihlášení

Jméno :

Heslo :



Akce škol

Krize a dostupnost informací činí děti odpovědnější, míní odbornice

Děti si mnohem více než dříve uvědomují důležitost volby své střední školy, která má ovlivnit jejich životní směr. Podle Ivany Eliáškové z Národního ústavu vzdělávání daný trend nijak nesouvisí se zavedením státní maturity, protože sahá za horizont dvou let.

Nicméně stresů má nynější generace o něco méně, škol je k dispozici stále dost, a tak se takřka nikdo nemusí bát, že by na něj žádné místo nezbylo a musel nastoupit do práce.

„V poslední době jsou děti při volbě střední školy zodpovědnější. Vnímají situaci na trhu práce, vidí to u svých rodičů, takže možná tohle je ten stimul, že přestaly uvažovat stylem‚ chci maturitu za každou cenu‘, ale že o tom opravdu intenzívně přemýšlejí a hledají další informační zdroje, dávají si do kupy informace atd.,“ popsala Právu kariérní poradkyně.

Připustila, že významný podíl na tomto trendu má i šíření internetu do domácností, kde si může každý v pohodlí kdykoli projít veškeré informace o školách, ale i o možnostech uplatnění. „Děti také hojně diskutují na Facebooku, jak která škola vypadá, jak dopadly, a opravdu si kladou otázku, že by sice rády šly na maturitní studium, ale jestli na to mají,“ uvedla Eliášková.

Trh práce prý mnoho neřekne

„I rodiče to takto zvažují, už to není tak divoké jako před X lety, kdy se říkalo, že bez maturity to nepůjde,“ doplnila.

Největší zájem je o maturitní obory, které si volí 70 procent žáků. Nejtěžší je dostat se na gymnázia, která se zaměřují na produkci budoucích vysokoškoláků a je o ně tradičně největší zájem. Podle Eliáškové se větší část žáků uchází o studium na gymnáziu právě proto, že je to nejschůdnější cesta ke studiu vysoké školy. Je zde ale i o něco menší část žáků, která si není ještě jista, kam nasměrovat životní kroky, a proto volí všeobecné vzdělání, aby tím fatální rozhodnutí oddálila.

To souzní i s nedávným zjištěním společnosti Scio, podle něhož 56 procent dětí ještě v průběhu studia na střední škole změní svou preferenci, co by v budoucnu chtěly dělat.

Ačkoli si důsledky krize a s ní spojenou nezaměstnanost žáci i rodiče uvědomují, neměli by jí přikládat až takový význam. Podle Eliáškové nelze nikomu garantovat, že si za čtyři roky najde práci v oboru, o který je nyní nouze. Spolehnout se prý nedá na žádné trendy.

V prvé řadě je třeba si uvědomit, jaké má jedinec vlohy, dispozice a k čemu inklinuje, aby pak z toho těžil. Nelze však pominout výsledky ze základní školy. Pokud je žák čtyřkař, obor s maturitou by měl pečlivě zvážit.

Eliášková však jedno univerzální pravidlo má: „Každý se musí snažit být nejlepší, aby byl konkurenceschopný, a pak je úplně jedno, co bude dělat.“

Nebát se internátu

Přestože se asi každý na vysněný obor nedostane, šanci na další vzdělávání má každý. Míst na školách je totiž zřejmě pořád více než deváťáků, a to i navzdory probíhající optimalizaci sítě škol. Letošní populační ročník je opět ještě slabší než ročník předchozí.

Podle Eliáškové se nemusí žáci omezovat při výběru jen na školy ve svém regionu. Avšak chuť odejít od rodičů na internát, což by jejich nezávislost jen posílilo, prý děti příliš nemají.

„Ony touží po samostatnosti, nebo si myslí, že už jsou samostatné – rozhodují se samy, ale doma je doma a na tom se generačně nic nemění. A moc nadšení z toho nejsou ani rodiče,“ řekla.

Region : Praha
Datum vložení : 29.11 11:38 - 2012

 

ŽÁCI ZÁKLADNÍCH ŠKOL A GYMNÁZIÍ MOHOU I LETOS HRÁT O ZEMI

PRAHA, 15. 11. 2012 – Základní školy a gymnázia mohou po celý školní rok využít zcela zdarma environmentální projekt HRAJ O ZEMI, který pro ně připravila obecně prospěšná společnost Respekt institut. Projekt zahrnuje interaktivní on-line hru, e-kurzy, metodiky pro pedagogy i další nápady na činnosti v rámci environmentální výchovy.

Environmetální hra a e-kurz zahrnují deset herních témat: voda, energie, doprava, jídlo, bydlení, životní styl, životní cyklus výrobků, technologie, média, turismus. Jednotlivé výukové materiály byly po celý loňský školní rok intenzivně vytvářeny a nyní jsou připraveny k využití všem školám v ČR.

„Každé téma je zpracováno jednak ve formě on-line hry na motivy detektivního příběhu. Více do hloubky pak žáky v tématu vede propracovaný e-kurz, který má velkou informační hodnotu a poskytne žákům znalosti v ucelené formě. Jakýmsi vrcholem jsou pak připravené pracovní listy pro ekologický audit, díky kterému si mohou žáci získané informace ihned ozkoušet v praxi,“ upřesnila Daniela Sládková, koordinátorka projektu.

On-line hra i e-kurzy byly během roku testovány na různých školách a upravovány tak, aby plně vyhovovaly jak žákům, tak jejich pedagogům. Pro pedagogy je navíc ke každému tématu připravena metodika, jak se hrou a e-kurzy pracovat a dalšími náměty do výuky.

Do projektu se již v loňském roce zapojilo více jak 700 škol z celé České republiky a přes 10 tisíc registrovaných uživatelů: „Zapojení jednotlivých žáků i škol se lišilo. Někteří pedagogové využili se svými žáky jen některá z předkládaných témat, jiní naopak měli dostatek času a kapacity na využití téměř všech aktivit, které projekt nabízel – vše je velmi variabilní a pedagogové si mohou výuku podle sebe přizpůsobit,“ dodává Sládková.

Veškeré informace a materiály jsou na webu projektu: www.hrajozemi.cz

Hrát o Zemi je možné díky financování z prostředků ESF v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.

Region : Praha
Web : http://www.hrajozemi.cz/
Datum vložení : 15.11 10:03 - 2012

 

KREATIVITA-HOBBY - 2.veletrh pro volný čas


Region : Praha
Web : http://kreativita-hobby.cz/
Datum vložení : 15.11 09:58 - 2012

 

Mohou se učitelé proti agresivitě žáků účinně bránit?

Když se zkraje minulého týdne objevila v médiích zpráva, že v Rakovníku 14letý student osmiletého gymnázia Zikmunda Wintera bodl v kabinetě svou učitelku do zad, nejednoho kantora, ale i rodiče zamrazilo.

Policie se vzhledem k nízkému věku útočníka k případu příliš nevyjadřuje, ale z dosavadních informací vyplývá, že to není občas se vyskytující případ nezvladatelného dítěte s násilnickými sklony. Chlapec byl prý spíše tichý a nenápadný a po útoku má údajně výpadek paměti, což nasvědčuje zkratovému jednání. Do kabinetu si prý nůž nepřinesl.

Ač si jsou učitelé vědomi, že projevů agresivity obecně přibývá, vědí alespoň částečně, jak se s nimi potýkat. Po incidentu na rakovnickém gymnáziu si ale už lidé nejsou jisti, jestli by se něco podobného nemohlo stát i v jejich okolí. Nicméně po zavádění detektorů na školách nebo po snížení hranice trestní odpovědnosti dětí tentokrát nikdo nevolá.

„Na gymnáziu by měly být děti, které umějí myslet i v rámci svého jednání. Ale když je to takovéto dítě, tak nevím, co si o tom myslet. Je to hrozné, když si uvědomíte, že se toto může stát v práci. Samozřejmě každého napadne, že se to může stát i jemu,“ řekla Právu ředitelka základní školy v Chomutově Vlasta Marková.

Pomohly smlouvy s rodiči

Podle ní si sice děti v poslední době dovolují více než dříve, ale na své škole prý obzvláště závažné případy agrese neřeší. S problémovými dětmi v poslední době pomohl projekt ministerstva školství „Smlouvy s rodiči“, díky němuž se podařilo například omezit záškoláctví. V případě agrese ale žádný výjimečný případ řešit nemusela.

Ředitel ze základní školy v Hostomicích na Berounsku Eduard Polách rovněž neskrýval rozčarování, nicméně zvýšenou nervozitu v řadách učitelů prý nezaznamenal. „Jsme vesnická škola, u nás tolik agrese není,“ uvedl.

Avšak častějších násilných projevů si všímá a nikterak situaci nepodceňuje. „Snažíme se tomu předcházet. Máme metodika prevence, který dělá s žáky rozhovory, zve si na to nejrůznější lidi, dělá ankety, a když vidíme sebemenší náznaky, což jsou i vulgarity, vandalismus, tak se snažíme žákům vysvětlit špatnost tohoto chování,“ popsal Polách.

Podle něj je na vině neblahého trendu příliš uspěchaná doba. „Na rodiče je vyvíjen mnohem větší pracovní tlak, jsou příšerně zatíženi. I my jsme vytíženi díky internetu a tím, jak se doba zrychluje, televize tomu pomáhá taky. Zrychluje se tempo přenosu informací – Facebook, e-mail. To jsou příčiny toho, že i žáci potřebují všechno rychle rychle, a pak se to v nich hromadí, a ta agrese pak zřejmě může někde vybuchnout,“ domnívá se Polách.

Politici jsou zdrženliví

V souvislosti s podobnými tragédiemi se často vzedmou v politice hlasy volající po snížení hranice trestní odpovědnosti. Například před dvěma lety starosta Kmetiněvsi Luděk Kvapil sbíral před senátorskými volbami podpisy k petici za snížení hranice na 14 let.

Do plachet mu vála napjatá atmosféra kolem propuštění tzv. kmetiněvského vraha po odpykání pětiletého trestu. Ve svých 14 letech plánovaně znásilnil a zavraždil o rok mladší spolužačku. Lidem ze vsi vadilo, že mladík coby dětský vrah už nemusí být nucen k léčbě ani k žádnému dalšímu dohledu, navíc má čistý trestní rejstřík. Z debaty ale vznikl návrh na zavedení celoživotního dohledu pro devianty bez ohledu na věk.

Politici zleva zprava se ale tentokrát shodují, že snížením hranice trestní odpovědnosti se problém neřeší.

Co dětem neprojde
Proti dětem do 15 let sice není možné vést trestní stíhání, ale to neznamená, že nejsou postižitelné. Jakmile policie případ vyšetří a zjistí, že podezřelý se před 15. narozeninami dopustil provinění (trestný čin spáchaný nezletilým), věc odloží a výsledný materiál je předán státnímu zástupci. Poté bude podán podnět okresnímu soudu, který rozhodne o výchovném opatření, kterým může být výchovná povinnost, výchovné omezení, ochranná výchova nebo ochranné léčení. Postižitelné jsou podle zákona také děti, které vedou „zahálčivý či nemravný život“ spočívající v zanedbávání školní docházky, v požívání alkoholu nebo jiných návykových látek, opakovaných útěcích, prostituci, opakovaném nebo soustavném páchání přestupků nebo jiném ohrožování občanského soužití.

Jak se k problému vzrůstající agrese na školách postavit, bude zřejmě řešit Senát. „Je to na dlouhé debaty, bude obtížné dostat to do nějaké optimální situace, ale jak je vidět, už je za pět minut 12, ne-li už 12,“ řekla Právu místopředsedkyně Senátu a členka jeho podvýboru pro vzdělání Alena Gajdůšková. Podle ní je třeba problém řešit především vymáháním odpovědnosti rodičů. „Mohli bychom trestní odpovědnost snižovat donekonečna a stejně by to v těchto případech nepomohlo,“ řekla.

Podle ní nejsou děti vyspělejší, ale spíše „méně sociálně zralé“, dostávají se k více informacím a jsou méně vychované. Agrese je prý vyšší v celé společnosti, což je podle Gajdůškové dáno sociální situací v rodinách, pracovním vytížením, stresem, ale i médii plnými negativních zpráv.

Stejně tak i poslanec ODS a člen sněmovního sociálního výboru a komise pro rodinu Jan Čechlovský je přesvědčen, že pohybem s trestní odpovědností se nic neřeší. „Problém vězí někde úplně jinde, než jestli mají rodiče nést odpovědnost za někoho, komu je 13 nebo 15,“ řekl Právu poslanec.

Prevence je podle něj na rodině. „Vědí rodiče, co dělají jejich děti? Kolik času tráví na sociálních sítích? Věnují se jim? Nepromítají pak svou reflexi tak, že říkají, že za to mohou školy?“ dodal Čechlovský.

Region : Praha
Datum vložení : 13.11 14:03 - 2012

 

Šokující fakta: Nejde dítěti matika? Uvařte mu špenát!

Matika a špenát rovná se ideální kombinace! Zní vám to trochu nesmyslně? Možná, ale je to pravda.

Matematika je sama o sobě těžký předmět, který učitelky a učitelé ne vždy didakticky zvládají. Ono to také není nic snadného, proto se v poslední době o způsobu, jak tuto královskou vědu učit, hodně diskutuje. Možná však nevíte, že problémy s počítáním může vyvolat i špatná strava.

Překvapivý výzkum

Matematika bývá postrachem většiny školních dětí, holčiček především. Faktem je, že rovnice i odmocniny jdou klukům prostě lépe, jakoby na to měli v mozku nějaké buňky navíc. Při jednom anglickém výzkumu se však ukázalo, že na vině není genetika, nýbrž stravování.

Vědci provedli mezi školními dětmi výzkum a došli přímo k šokujícím závěrům. Podle nich může za špatné výsledky v matematice nedostatek železa. Studie zkoumala stravovací návyky asi šesti tisíc dětí ve věku od 6 do 16 let. Zjistila, že děti, které měly ve stravě malé množství železa, měly zároveň dvakrát častěji podprůměrné výsledky v matematice.

A protože organismus dívek je na nedostatek železa citlivější než chlapecký, byl u nich rozdíl ve studijních výsledcích ještě výraznější. Překvapení odborníci provedli kvůli srovnání podobnou studii i u čtení, v tomto případě však žádný rozdíl mezi dětmi, které měly dostatek železa, a dětmi, které trpěly jeho nedostatkem, nezaznamenali.

Vyzkoušejte si: Test z matematiky pro 7. třídy

Proč jsou na tom holky hůř?

Vědci zjistili i pravděpodobný mechanismus fungování. Přišli na to, že při nedostatku železa ubývají jeho zásoby nejrychleji v mozku. Tím pádem mohou být ovlivněny některé látky, důležité pro učení.

Děvčata ve školním věku jsou přitom nedostatkem železa ohrožena daleko víc než chlapci. Jeho množství v těle totiž u nich daleko víc kolísá: hodně ho ztrácejí spolu s krví při menstruaci, více se na nich podepisuje nezdravé stravování a také procházejí obdobím rychlého růstu, kdy mají velkou spotřebu železa, daleko dřív než kluci. To vše se odráží ve fungování mozku.

Nejen pro Pepka námořníka!

Jaké potraviny by tedy měli rodiče dětem nabízet, aby dosáhli lepšího fungování mozku? Samozřejmě ty, které železo přirozeně obsahují. Jsou to:

  • kakao
  • špenát
  • luštěniny
  • červené maso
  • vnitřnosti (především játra)
  • sušené ovoce
  • ořechy
  • zelená listová zelenina
  • celozrnný chléb

Ale pozor - i když bude vaše dítko jíst špenát od rána do večera, zdaleka ještě nemusí v matematice vynikat! Na to je také potřeba určité nadání, dobrý učitel a fungující metoda výuky. Ovšem v případě, že vašemu potomkovi skutečně chybělo ve stravě železo, můžete být velmi mile překvapeni, jak se v matematice zlepší.

Region : Praha
Datum vložení : 02.11 11:24 - 2012

 

Den otevřených dveří základní školy Duhovky

Zveme Vás na den otevřených dveří Základní školy Duhovky 13.listopadu od 9 do 17 hodin. Navštívit nás můžete na adrese Nad Kajetánkou 134/9, Praha 6. Těšíme se na Vás!

Region : Praha
Telefon : 220 303 821
Web : www.duhovkaskola.cz
Email : kancelar@duhovkaskola.cz
Datum vložení : 26.10 15:01 - 2012

 

Zveme Vás na Kreativ Soběslav - zima a Vánoce



Region : Jihočeský
Datum vložení : 17.10 08:27 - 2012

 

Miniburza - Praha 8 Kobylisy



Region : Praha
Telefon : 731 735 968
Web : http://www.capavrana.com/
Email : studio@capavrana.com
Datum vložení : 12.10 08:49 - 2012

 

Test všeobecných znalostí: Zvládli byste pátou třídu?

Páťáci by na naše dnešní otázky odpověděli s přehledem... Jak jste na tom vy? Přesvědčte se v testu!

Test se zobrazí po kliknutí zde:

Region : Praha
Datum vložení : 03.10 09:41 - 2012

 

Česko je součástí největší mezinárodní sítě škol ve střední a jihovýchodní Evropě

  • Česká republika se zapojila do soutěžního projektu Akademie středoevropských škol
  • Projektu se letos účastní už 400 škol, 23 000 žáků, 13 učitelů a 15 evropských zemí
  • Letošním tématem soutěže je „mediální gramotnost“ – školy z různých zemí vytvoří projekty o konstrukci reality skrze média

 

Akademie středoevropských škol (aces) je největší mezinárodní síť škol ve střední a jihovýchodní Evropě a každoročně vyhlašuje soutěž partnerských školních projektů. Stejně jako v minulých letech, i letos se zapojuje do programu Česká republika, a to v počtu tří zástupců.

Mezinárodní porota složená z odborníků z oblasti vzdělávání vybrala 44 projektů, v nichž je zapojeno 107 škol z 15 zemí. První setkání účastníku aces se děje v těchto dnech ve slovinském Lašku.

 

Úvodní setkání ve slovinském Lašku nabízí zkušenosti z první ruky  

Účastníci projektu a partneři se poprvé setkávají na workshopu, kde se mohou vzájemně seznámit, diskutovat nad realizací svých projektů, získat užitečné dovednosti, např. v oblasti projektového managementu, a vyměnit si nové poznatky týkající se mediální gramotnosti. „Za nejdůležitější považujeme kromě seznámení se účastníků navzájem také možnost překonávat předsudky, které někteří mají vůči lidem rozdílných národností nebo etnik,“ upozorňuje Reinhard Eckert z rakouské neziskové organizace Interkulturelles Zentrum, koordinátora projektu.

 

Iva Kučerová, učitelka z Tábora, poslání potvrzuje: „V rámci výměnných pobytů a mezinárodní spolupráce studenti sami poznali, že lidé jsou rozdílní, ale ne protože jsou z různých kultur, ale protože se jedná spíše o individuální rozdílnost – stejně jako u nás.“

 

Jak se školy rozhodly vypořádat s tématem „mediální gramotnost“

„Některé školy se rozhodly vydávat školní časopis, připraví vlastní vysílání v rádiu nebo natočí videa. Jiné zase chtějí analyzovat mediální obsah prostřednictvím průzkumu reklam a studia vlivu násilí v televizi. Všechny tyto aktivity žáky povzbudí, aby se z nich stali nejen kritičtí a zodpovědní příjemci, ale i tvůrci mediálního obsahu.“ komentuje projekt Doraja Eberle z Nadace ERSTE, iniciátora projektu.

 

Jak vypadá atmosféra na setkání škol z různých koutů Evropy, můžete vidět na http://vimeo.com/41840567

 

Česká republika je součástí sítě škol aces od roku 2007 a české základní a střední školy se do mezinárodní soutěže pravidelně zapojují. Příští setkání Akademie aces se uskuteční na jaře 2013 na Slovensku.

 

aces – Akademie středoevropských škol    

Vzdělávací program aces vznikl v roce 2006 z iniciativy Nadace ERSTE. Koordinátory programu, který podporují ministerstva školství všech 15 partnerských zemí, jsou neziskové organizace Interkulturelles Zentrum (Rakousko) a VČELÍ DOM (Slovenská republika). Jeho cílem je umožnit a posilnit mezikulturní dialog a spolupráci mladých lidí a vytvořit síť pro vzájemnou výměnu informací a poznatků. Dosud se do programu aces zapojilo přibližně 23 000 žáků a 3 000 učitelů.

 

Lenka Macháčková

Region : Praha
Telefon : +420 777 693 177
Web : http://www.webershandwick.cz
Email : lmachackova@webershandwick.cz
Datum vložení : 03.10 09:41 - 2012

 


    

    

Novinky, aktuality

Aktualizované e-maily

Aktualizovali jsme data a e-maily, na které můžete nyní přesněji zacílit Vaší nabídku svých produktů a služeb. Vaše nabídka tak každé ponděli ve "Školním zpravodaji" nalezne svého odběratele.

Víte že koncem května 2018 budete muste řešit GDPR směrnici? Zde  Vám umožníme rozesílat nabídku na ověřené e-maily škol a nemusíte se potýkat ani se směrnicí GDPR (vlastnit zabezpečená data) ani se spemovými filtry, které Vám mohou zablokovat firemní e-mail až na dobu 1/4 roku a to opakovaně.






Datum : 15.02 11:46 - 2018

Nabídka pro školy

Dozvíte se více o ..

Nahlédněte do našich odkazů a dozvíte se více o portálech: Mateřské školy, Základní školy , Střední školy , Volná místa ve školství , + kompletní nabídka pro školy - vše pro školy. .

 

Napište nám rádi Vám pomůžeme s nastavením Vašeho zápisu.