Zobrazení dnes: 9999
Zobrazení vcera: 15153
Zobrazení 2017: 2673974
Zobrazení 2016: 5756668
Zobrazení 2015: 5482352
Zobrazení 2014: 6160555
Zobrazení 2013: 6447837
Zobrazení 2012: 5017454
Zobrazení 2011: 5079956
Zobrazení2010: 4925196
Zobrazení 2009: 3705758
Zobrazení 2008: 2854269
Zobrazení celkem: 52191084

Vše pro školy

Partnerské projekty

Přihlášení

Jméno :

Heslo :



Akce škol

Soud zrušil trest pro pedagoga z učiliště za údajný útisk žáků

Hradecký krajský soud 19.9.2012 zrušil trest pro učitele Odborného učiliště v Chroustovicích na Chrudimsku Aleše Mrázka za útisk studentů na lyžařském kurzu v Krkonoších v roce 2010. Ve svém dnešním vydání pro Královéhradecký kraj o tom informuje Mladá fronta Dnes (MfD).     

Mrázek podle spisu zavedl různé tresty, například polévání vodou či válení ve sněhu. Okresní soud v Trutnově ho za to letos potrestal dvouletým zákazem účasti na mimoškolních akcích a kurzech. Hradecký soud verdikt zrušil s tím, že důkazy byly procesně neúčinné a učitel se nemohl dostatečně bránit.    

Učitel, který od počátku vinu odmítal, MfD řekl, že dosáhl svého. "Říkal jsem od začátku, že pokud žijeme v právním státě, že to takhle dopadne," řekl Mrázek. Soud vrátil celou věc na začátek a uložil státnímu zastupitelství, aby v případu získalo pádnější důkazy, aby mohlo učitele vinit z útisku žáků. čtk

Region : Praha
Datum vložení : 20.09 12:58 - 2012

 

Ministerstvo chce do školek dostat více dětí a vzdělávat je lépe

Předmětem uvažování na ministerstvu školství bude po výroční zprávě Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD) zřejmě předškolní vzdělávání. Ve školkách je sice dětí zhruba stejně tolik, kolik je v zemích OECD běžné (60 procent tříletých, 85 čtyřletých a 92 pětiletých), ale v poslední době jich ubylo v průměru o pět procentních bodů.


Podle prvního náměstka ministra školství Jiřího Nantla by se nemělo už na mateřinky dívat jen jako na hlídací centra, ale jako startovní plochy pro další vzdělávání. Ukazuje se totiž, že děti s předškolním vzděláváním mají lepší výsledky ve škole a častěji se i hlásí na VŠ.

„Musíme se zabývat podobou předškolního vzdělávání, rozhraním mezi předškolním a základním vzděláváním. Je velmi mnoho dětí, což může mít i vliv na dostupnost míst v mateřských školách, v režimu odkladů základního vzdělávání je v ČR 21 procent dětí. Musíme se zabývat i tím, jestli legislativně klademe dostatečné nároky, aby byla ve školkách potřebná míra vzdělávání,“ prohlásil Nantl.

Podle něj se v tomto ohledu často skloňuje finský model, kde prý celý vzdělávací systém sází právě na předškolní vzdělávání. Ale například i ve Spojených státech jsou nároky na děti v mateřinkách větší, do školy už musí jít se základy znalosti čtení.

Plány hatí dětské skupiny
Nantl pouze uvedl, že resort se bude touto otázkou ještě zabývat a pokusí se ji zpracovat v rámci připravované koncepce pro české školství do roku 2020.

Stínový ministr školství Marcel Chládek (ČSSD) ale viděl problém trochu jinde. Jak sdělil Právu, ministerstvo by mělo kvůli nápravě stavu v první řadě sladit kroky s vládou.

Upozornil na to, že založením tzv. dětských skupin ministrem práce a sociálních věcí Jaromírem Drábkem, které se mohou provozovat v jakékoli instituci bez nároků na vzdělávání pro děti od dvou let, se vláda postavila proti vzdělávacím trendům u předškoláků.

„To je otázka návyků a ty návyky také začínají už v předškolním vzdělávání. Takže pan ministr školství s panem ministrem Drábkem měli říci, co vlastně chtějí, protože jeden jde hot a druhý čehý,“ rýpl si Chládek.

Region : Praha
Datum vložení : 19.09 23:04 - 2012

 

Rozvoj kreativního myšlení

Vážení,

dovolte nám, abychom Vás jménem společnosti Business Institut, největší MBA školy v České republice, pozvali na bezplatný Coffee break nazvaný Rozvoj kreativního myšlení, který se uskuteční ve čtvrtek 13. 9. 2012 od 17 do 20 hodin.

Při rozvoji Vašeho kreativního myšlení Vám bude nápomocen přední český designér a architekt MgA. Jaroslav Větvička, lektor a konzultant Ing. Petr Fanta, Ph.D., a lektorka a ředitelka poradenské a vzdělávací společnosti Ing. Štěpánka Uličná, Ph.D.

Coffee break proběhne v prostorách společnosti Business Institut,
Kodaňská 558/25, 101 00 Praha 10 – Vršovice.


Více informací o Coffee break naleznete na našich webových stránkách:
http://www.businessinstitut.cz/rozvoj-kreativniho-mysleni


V případě Vašeho zájmu prosíme o potvrzení účasti na e-mailové adrese cimingova@businessinstitut.cz.

Přejeme krásný den

Tým Business Institut

Region : Praha
Web : http://www.businessinstitut.cz/rozvoj-kreativniho-mysleni
Email : cimingova@businessinstitut.cz
Datum vložení : 10.09 10:45 - 2012

 

Internetem pomáháme dětem

Prosím o předání informací učitelům, dětem a jejich rodičům o možnosti názorné pomoci v doučování a přípravě na češtinu zdarma.
Internetem pomáháme dětem.

Více na www.adam.websnadno.cz.

Mgr. Miloslav Adam

Region : Praha
Web : www.adam.websnadno.cz
Email : dyschoiceeu@seznam.cz
Datum vložení : 10.09 10:06 - 2012

 

Školy nemají na učebnice, chtějí po státu garance peněz

Kvůli snižování státních příspěvků na ostatní neinvestiční výdaje za současného zvyšování DPH scházejí školám peníze na nákup nových učebnic. Stěžují si na to zástupci škol i nakladatelé, kteří kvůli poklesu odbytu nemají prostředky na investování do aktualizací a do vývoje nových učebnic. Knihy, ze kterých se děti učí, se tak stávají nejen fyzicky, ale i obsahově zastaralé.


Současný stav kritizovali zástupci základních škol a nakladatelství během pondělního kulatého stolu v Plzni. Svaz českých knihkupců a nakladatelů na něm vyslovil směrem k vládě žádost, aby ještě pro nastávající školní rok poskytla přímo na nákup nových učebnic 200 miliónů korun. Podle šéfa plzeňského nakladatelství Fraus Jiřího Frause je to suma, která odpovídá ročnímu výnosu ze zvýšení DPH u knih. Mnohým základním školám musí s hrazením nákladů stále víc finančně pomáhat zřizovatelé - obce, které tak suplují roli státu, zaznělo také.

Za poslední čtyři roky se státní příspěvky školám na neinvestiční výdaje snížily z 1,6 miliardy korun v roce 2007 na letošních zhruba 400 miliónů korun. Z těchto peněz ale musejí školy zaplatit i další nutné výdaje. Prezidentka Asociace ředitelů základních škol Hana Stýblová jmenovala například pronájmy bazénu na povinnou výuku plavání, pojištění, cestovné, ochranné pomůcky a zejména náklady na nemocenskou učitelům, které by podle ní měly logicky patřit spíše mezi mzdové náklady.

Podle mluvčího ministerstva Patrika Kubase si je resort tohoto problému vědom. "Ministerstvo (školství) si je vědomo vážnosti situace a snaží se, aby prostředky poskytované na učebnice a učební pomůcky byly v příštím roce vyšší než letos," reagoval na výtky Kubas. Ministr Petr Fiala prý o problému ví, jednal kvůli tomu minulý týden se zástupci Svazu českých knihkupců a nakladatelů.

Školy a nakladatelé chtějí garance
Zástupci nakladatelů i škol uvedli jako vhodné řešení možnost, kdy by stát každý rok garantoval, kolik peněz konkrétně na učebnice vyčlení. Například v Rakousku je to podle Frause na jednoho žáka a rok od 50 eur (zhruba 1250 Kč) na prvním stupni po 170 eur (zhruba 4250 Kč) na třetím stupni škol.

Nakladatel rovněž upozornil, že vývoj nových učebnic byl v učebnicových nakladatelstvích utlumován od roku 2008 a nyní je zcela zastaven, protože ho není možné z prudce klesajícího prodeje financovat. Situace je podle něj vážná.

Region : Praha
Datum vložení : 28.08 13:30 - 2012

 

Jak se efektivně učit? Pro každého platí něco jiného


Významný český biolog Stanislav Komárek tvrdí, že „jednotliví lidé jsou mezi sebou odlišnější, než některé zvířecí druhy mezi sebou". A totéž bychom mohli říci o způsobech, kterými se jednotliví lidé učí.

Pozorovali jste někdy studentskou kolej ve zkouškovém období? Potkáte tam nesouvisle si brblající osoby, které svými rozmáchlými gesty evidentně kohosi přesvědčují o své pravdě, i když jsou na chodbě právě samy. Jiní studující jsou naopak zcela nehybně zahleděni do tlustých knih a jen při náznaku zvuku z okolního světa trhnou nepatrně hlavou.

Na pokojích objevíte o odborných tématech diskutující skupiny, které studují pospolu. A spory o to, zda při učení je poslech hudby podporou či nepřekonatelnou překážkou, jsou staré stejně jako dostupné hudební nosiče.


Co jsou učební styly?

Dnes již víme, že podobných rozdílů v preferovaném postupu osvojování si nových informací je daleko více, ne každý z nich lze však pozorovat takto bezprostředně. Jako souhrnné označení pro preference žáků a studentů při osvojování nových poznatků se vžil pojem učební styly.

Psychologové a pedagogové o nich vědí již mnoho desítek let, v současné době ale sledujeme i u nás určité oživení zájmu o tuto problematiku. Dochází k němu v souvislosti s důrazem na individualizaci výuky a také s explicitním zavedením klíčové kompetence k učení do kurikula českých škol. Umět se (celoživotně) učit znamená pro žáka, studenta i dospělého člověka mimo jiné rozumět tomu, jaké postupy při učení třeba i bezděčně volím, jaké jiné bych si mohl volit a k jakým mám dispozice.

Hledáte-li sami pro sebe, případně pro své školou povinné děti, odpověď na otázku Jak se efektivně učit?, vězte, že odpověď může být pro každého člověka trochu jiná. Při jejím hledání můžete využít odborné psychologické testy, nebo se alespoň sami zamyslet nad následujícím textem.

Učíme se všemi smysly

Že nejlepší výuka je ta, do níž jsou zapojené všechny smysly, je obecná pravda, přestože ve většině škol stále nedoceněná. Avšak to, který ze smyslů je pro nás dominantní při učení, většinou pouze tušíme.

Z výzkumů vyplývá, že přibližně 40 % žáků preferuje učení zrakem (např. obrázky, grafy, filmy), 30 % sluchové učení (např. přednášky, diskuze, audionahrávky). Významné je tvrzení, že až pro 60 % školáků, zejména mladšího školního věku, je pro učení důležitý pohyb (např. chůze, gesta, manipulace s předměty).

Učitelé, rodiče, případně sami studenti, kteří začali při výuce zapojovat smysly podle individuální preference, zaznamenali výrazné pozitivní změny v rychlosti zapamatování nových poznatků i jejich trvalosti.

První školní den

Analytický a globální styl učení

Mnozí z nás využívají při učení rádi přehledy a tabulky, vyhovuje jim učební látka podávaná postupně, kdy výklad předchází před ověřováním v praxi. Takoví žáci se rádi při učení zaměřují na jedno téma a strukturovanou a systematickou práci pod vedením pedagoga.

Oproti tomu žáci s globálním stylem učení si látku osvojí nejlépe tak, že se seznámí s celkovým konceptem a teprve potom se věnují jednotlivostem.

Při vyučování potřebují určitou míru svobody a osobní volby, aby mohli přicházet věcem na kloub svým způsobem. Na školách je takovýto přístup méně častý už jen proto, že mezi učiteli podle zahraničních výzkumů převažuje racionální analytický styl učení.

I v české škole každý podle svého

V posledních letech pronikají stále častěji informace o individuálních způsobech učení i do praxe všech typů a stupňů českých škol. A učitelů, kteří po seznámení s teorií, uplatňují tyto pro žáky příjemné a efektivní přístupy ve své výuce je stále více. Někde jsou to jednotlivci, jindy při podpoře vedení celé sborovny.

Přes tisíc takových učitelů změnilo svou výuku i díky projektu Učení na míru.

Region : Praha
Datum vložení : 20.06 12:30 - 2012

 

Pozvanka na konferenci 21.6.2012 - Celostni vyvoj didete s ADHD


Dobrý den,


21. 6. 2012 pořádá Úspěšné dítě konferenci na téma „Celostní vývoj dítěte s ADHD. Pohybová složka, koncentrace pozornosti, emoce“. Konference se zaměřuje na nefarmakologické terapie.


Konference je určena pro odborníky pracující s ADHD dětmi (psychologové, speciální pedagogové, asistenti, ...) i pro rodiče, kteří se zajímají o nové možnosti terapie.


Za účast na konferenci se neplatí. Konferenci pořádáme v rámci projektu výměny zkušeností mezi Švýcarskem a ČR, který byl podpořen z Programu švýcarsko – české spolupráce.


Pro registraci a více informací kontaktujte Evu Benkovou na evabenkova3@gmail.com. Tým neziskové organizace Úspěšné dítě, o.p.s. se těší na setkání s Vámi!



--

Mgr. Eva Benková, M. S.
Email: evabenkova3@gmail.com
Tel.: +420 732 927 880

Region : Praha
Datum vložení : 14.06 12:37 - 2012

 

České muzeum stříbra, příspěvková organizace Středočeského kraje





Region : Kutná Hora
Telefon : 327 512 159
Web : www.cms-kh.cz
Email : objednavky@cms-kh.cz
Datum vložení : 28.05 13:58 - 2012

 

Východočeské muzeum v Pardubicích - Termínované programy pro školy

Region : Pardubice
Telefon : 466 799 275, 773 819 210
Web : www.vcm.cz
Email : prochazkova@vcm.cz
Datum vložení : 15.05 11:21 - 2012

 

Celostátní finále Mezinárodních debat mládeže

Celostátní finále německojazyčné soutěže Mezinárodní debaty mládeže/Jugend debattiert international už klepe na dveře. 23. května 2012 od 14.30 do 16.00 se v prostorách Českého muzea hudby (Karmelitská 2/4, Praha 1) střetnou čtyři nejlepší debatéři a debatérky z celé ČR k napínavé výměně argumentů v německém jazyce. Letošní debatní otázka bude znít „Má být ‚výchova k národní hrdosti‘ zahrnuta v českých učebních osnovách?“. Dva nejlepší soutěžící zastoupí ČR na mezinárodním finále osmi zemí zapojených do projektu, které se letos uskuteční v litevském Vilniusu. Na finále jsou srdečně zváni nejen učitelé němčiny, ale také studenti a studentky a celé třídy. Budeme rádi, pokud nám předem potvrdíte Vaši účast na adrese vodrazka@prag.goethe.org.

Region : Praha
Web : www.goethe.de/Praha/Jdi nebo www.jugend-debattiert.eu
Email : vodrazka@prag.goethe.org
Datum vložení : 10.05 16:44 - 2012